Meer transparantie in Marktplaats Exchange met inkoop op Marktplaats-groepen

Bid urls open voor programmatic buying

Amsterdam, 27 januari 2015 - 

Binnen de Marktplaats Exchange is het nu mogelijk om heel gericht in te kopen op de zevenendertig groepen van Marktplaats via bid urls. Hiervoor zijn de specifieke urls van zowel de grote groepen als Huis & Inrichting, Kinderen & Baby’s en Kleding als kleinere groepen zoals Antiek en Kunst, Watersport en Sieraden beschikbaar gemaakt. De toevoeging van bid urls binnen de exchange omgeving maakt het geautomatiseerd inkopen binnen de Marktplaats Exchange nog gerichter en transparanter. Adverteerders kunnen geautomatiseerd campagnes targeten op het juiste Umfeld, met als resultaat minder waste. Ook wordt het dankzij deze innovatie makkelijker om binnen de Marktplaats Exchange campagnes met een performance doelstelling te monitoren en te optimaliseren.

Robert Franke, Hoofd mediabureaus & exchange Marktplaats Zakelijk: “Met het open stellen van de bid urls is het alsof we zevenendertig websites met een geheel eigen publiek hebben ontsloten binnen de exchange. Hiermee bieden we adverteerders de mogelijkheid om ons koopgerichte publiek heel gericht te selecteren en vergroten we de impact en de relevantie van de getoonde boodschappen aan de gebruikers. Met transparantie op groepsniveau zijn we uniek in de markt. Afgelopen december zijn we in een soft launch al met de eerste adverteerders van start gegaan en de diverse tradings desks zijn erg enthousiast over de resultaten die deze campagnes realiseren.”

De populairste groepen binnen Marktplaats zijn Huis & Inrichting en Kinderen & Baby’s, met resp. ruim 1,5 en 1,2 miljoen unieke bezoekers per maand. Andere populaire groepen zijn Kleding Dames en Auto’s.

Inkopen op de zes bestaande Umfeld channels van Marktplaats Zakelijk (Automotive, Wonen, Familie, Elektronica en Gadgets, Reizen en Business) is nog steeds mogelijk. Het toegankelijk maken van de bid urls in de exchange biedt mogelijkheid om eigen channels samen te stellen of de bestaande channels te verrijken.

Improve Digital faciliteert Marktplaats Zakelijk in het optimaliseren van het aanbod in de Marktplaats Exchange.

Over Marktplaats Zakelijk

Marktplaats genereert met 6,5 miljoen unieke koopgerichte bezoekers per maand een enorme hoeveelheid intentiedata waarmee Marktplaats Zakelijk het Nederlandse bedrijfsleven, van groot tot klein, adviseert over het opzetten van de meest effectieve online campagnes.  http://www.marktplaatszakelijk.nl/media/bid-urls-marktplaats-exchange/