Dealers zijn met Marktplaats Call Tracking 24 uur, 7 dagen per week bereikbaar

30 september 2016 - 

Marktplaats introduceert ‘call tracking-service’. Dit is een nieuwe dienst in de Marktplaats automotive-portfolio waarmee aangesloten dealers elk telefonische contactpoging van potentiele autokopers in beeld krijgen. Met Call Tracking zijn autodealers 24 uur, zeven dagen per week bereikbaar. Uit cijfers van Mobile.de, Marktplaats’ Duitse zusterorganisatie, blijkt dat Call Tracking tot 40%  meer telefonisch contact heeft opgeleverd tussen autokoper en autoverkoper.

De autokoper van vandaag vraagt veel van een dealer en verwacht het antwoord snel. Call Tracking registreert de inkomende telefonische contactpoging in combinatie met de specifieke autoadvertentie en geeft de autodealer inzicht in het telefoonverkeer; beantwoorde oproepen, de nog op te volgen oproepen, de snelheid van de opvolging en het succes.

Onderzoek heeft uitgewezen dat het telefonisch contact één van de belangrijkste momenten is in het aankoopproces. Met call tracking stimuleert en optimaliseert Marktplaats die persoonlijke verbinding tussen de potentiele autokoper en de dealer.

Dealers hoeven hun advertenties niet aan te passen om gebruik te maken van deze nieuwe dienst. Advertenties worden automatisch verrijkt met een uniek telefoonnummer met eigen netnummer en routering.

Michiel de Jong, Marketing Manager Automotive bij Marktplaats, over de nieuwe service: “Het introduceren van deze dienst is onderdeel van het ‘Marktplaats Automotive Leadership’-programma waarin we voortdurend onze dienstverlening voor automotive klanten verbeteren en uitbreiden in het licht van beschikbare techniek, nieuwe ontwikkelingen en veranderend klantgedrag.”