Adverteren op maat voor ieder autobedrijf op Marktplaats

20 juni 2017 - 

Per 1 juli introduceert Marktplaats nieuwe advertentievormen voor autobedrijven. Drie advertentiepakketten, Marktplaats Basis, Plus en Premium bieden autobedrijven de mogelijkheid te adverteren op een manier die het beste bij hen past. De introductie van de twee nieuwe vormen Marktplaats Plus en Premium, naast de huidige basismogelijkheden, stelt verschillende soorten dealers nog beter in staat om nog succesvoller te verkopen via Marktplaats. De pakketten zijn samengesteld op basis van de feedback van zowel consumenten en autobedrijven. Zo bleek er behoefte aan grotere foto’s om advertenties extra op te laten vallen en aan meer specifieke informatie over bijvoorbeeld garanties en onderhoudshistorie. Daarnaast biedt Marktplaats autobedrijven meer kennis over hun online klantenkring met data-analyses. Autobedrijven kunnen tot 1 juli met een extra introductiekorting kennismaken met de nieuwe pakketten.

Hadewych Corstens, Director of Automotive bij Marktplaats: “Ons doel is onze klanten nog succesvoller te laten zijn en met hen proactief op zoek te gaan naar waardevolle leads. Niet alle autobedrijven hebben echter dezelfde wensen als het gaat om het adverteren. Met drie verschillende advertentievormen kan elk bedrijf kiezen wat het beste aansluit bij hun wensen, om zo maximaal te profiteren van ons grote bereik en onze uitgebreide kennis van de online autoklant. Dankzij de hulp van veel van onze relaties is Marktplaats overtuigd dat de nieuwe advertentievormen autobedrijven zullen helpen om nog succesvoller te worden. “ 

Marktplaats Basis, Plus of Premium
Vanaf 1 juli biedt Marktplaats naast de huidige basisvorm nog twee nieuwe mogelijkheden, Marktplaats Plus en Premium. Met Marktplaats Plus-advertenties kunnen autobedrijven nog meer aandacht besteden aan de zaken die klanten belangrijk vinden, zoals een uitgebreide bedrijfspagina met meer informatie over de onderneming en grotere foto’s van de aangeboden auto’s. Ook biedt het pakket uitgebreide statistieken en analyses van de over online bezoekers.

Autobedrijven die kiezen voor het Marktplaats Premium-advertenties geven hiermee hun advertentie hoogwaardig karakter. Rond de resultaatpagina van de auto zijn bij premium-advertenties bijvoorbeeld geen andere banners te zien. De specialisten van Marktplaats helpen dealers verder met het opstellen en analyseren van klantprofielen.

Autobedrijven betalen bij Marktplaats alleen voor de geplaatste advertenties. De kosten per advertentie in de basisvorm blijven, net als functionaliteiten als foto’s en video’s en call-tracking, gelijk. De adviesprijs voor een Plusadvertentie is €2,- extra en voor een Marktplaats Premium advertentie betaalt een autobedrijf €3,55 extra per geplaatste auto. 

Advertentiemogelijkheden samengesteld met launching partners
Aan de nieuwe advertentievormen ligt jarenlange feedback van zowel autobedrijven als consumenten ten grondslag. Samen met tweeënvijftig launching partners, onder andere Johan Meure en Vallei Autogroep, is zorgvuldig gekeken naar de vorm van de Marktplaats Plus en Premium-advertenties. Of het nu gaat om een grote universele of merkdealer, een lokaal autobedrijf of een gespecialiseerde aanbieder van luxe auto’s; de Basis-, Plus- en Premium-advertenties, samen met de ervaring van Marktplaats, stelt ieder autobedrijf in staat om snel in contact te komen met nieuwe klanten.

Over Marktplaats
Marktplaats ontvangt maandelijks ruim 8 miljoen unieke bezoekers. Met een aanbod van ruim 200.000 auto’s is het de grootste online handelsplaats van Nederland. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Kijk voor meer informatie op www.marktplaats.nl.