Admarkt heeft de ondernemer in mij naar boven gehaald


Student Business School exclusief agent voor luxe cases voor elektronica
Student Berend van Grootel (21) is sinds ruim een half jaar ondernemer. Met zijn webwinkel Jisoncase.nl verkoopt hij luxe beschermhoezen voor telefoons en tablets -cases- , voornamelijk via Admarkt Topadvertenties die doorverwijzen naar zijn eigen website. Ook voordat hij zelfstandig ondernemer werd was van Grootel al een fervent Marktplaats-gebruiker. Oude computers, meubels en alles wat hij verder niet meer gebruikte verkocht hij via Marktplaats. Dit succes maakte dat hij zich af vroeg wat nog meer te verhandelen was via Marktplaats. Van Grootel speurde het internet af op zoek naar een geschikt product en stuitte op een Amerikaanse site waarop luxe lederen beschermhoezen voor telefoon en tablets werden verkocht. Voordat hij het wist was Van Grootel in onderhandeling over niet alleen de aanschaf van een partij van deze cases, maar ook om de exclusieve agent voor Nederland te worden. Een spannende tijd, want van Grootel had geen ervaring met het importeren van goederen noch had hij eerder onderhandeld over een agentschap.

Admarkt: een efficiënte manier van adverteren
De eerste case verkocht Van Grootel via een ‘gewone’ Marktplaats- advertentie. Van Grootel: “ Echt efficiënt was dat niet, aangezien ik elke keer opnieuw een advertentie moest maken omdat ze snel naar beneden zakten. Toen kwam ik in aanraking met Admarkt en een wereld ging voor mij open. De verkopen stegen enorm en aangemoedigd door dit succes heb ik een zelf een webshop gebouwd. De afgelopen maanden heb ik mijn Admarkt- advertenties steeds weer verbeterd en deze aanpassingen zag ik terug in de verkopen.”

Bij de start van Jisoncase.nl adverteerde Van Grootel met vier advertenties. Inmiddels zijn dat ruim vijfentwintig doorlopende advertenties geworden, voornamelijk in de rubriek ‘Apple onderdelen en toebehoren’. Ruim 80% van zijn omzet wordt verkregen via Admarkt Topadvertenties. Van Grootel: “Met Marktplaats bereik ik mijn doelgroep. Ik ben er van overtuigd dat de wijze waarop je je advertentie opmaakt vervolgens bepaalt of een klant een aankoop doet of niet. Beelmateriaal, heldere informatie en een stuk overtuigingskracht zijn belangrijk in de advertentie. “

Uitbreiding naar warenhuizen
Medio 2013 verwacht Van Grootel te slagen van de IVA Business School in Driebergen. Zijn ambitie is om na zijn afstuderen in plaats van een baan te zoeken zijn bedrijf verder uit te bouwen. Naast zijn webwinkel wil hij de producten van Jisoncase binnenkort ook via diverse warenhuizen aanbieden. De eerste gesprekken hiervoor heeft hij al gevoerd. Van Grootel: “Ik vind het fantastisch om een eigen onderneming te hebben en te merken dat de producten die je aanbiedt ook daadwerkelijk in de smaak vallen bij je doelgroep. En dat allemaal dankzij Markplaats, ik kan vol overtuiging zeggen dat Admarkt de ondernemer in mij naar boven heeft gehaald.”