Iedereen loopt weg met Krukkenexpert.nl


Van ‘gewoon’ tot ‘bling-bling’: iedereen loopt weg met Krukkenexpert.nl.

Zoeken naar loopkrukken op Marktplaats na verwijdering uit het zorgpakket.
Sinds 1 januari 2013 worden krukken niet meer vergoed door de verzekeraar. Mensen die vanwege ouderdom of ziekte hulpmiddelen of eigen krukken nodig hebben, moeten deze daarom zelf aanschaffen. Voor Danielle Meloen, als eigenaresse van hulpmiddelenleverancier Hulplus.nl geen onbekende in deze wereld, was dit de reden om te starten met de webwinkel Krukkenexpert.nl. De shop levert een uitgebreid assortiment aan loop- en elleboogkrukken, in vele kleuren en modellen. Sinds kort verkoopt Krukkenexpert.nl zelfs glamourkrukken vol met nepdiamantjes. Kortom: voor iedere smaak en voor ieder budget een kruk!

Meloen: “Met onze webwinkel willen we laten zien dat het aanschaffen van krukken echt niet duur hoeft te zijn. We merken dat mensen vaak op Marktplaats op zoek gaan naar een paar tweedehands krukken, maar er dan achter komen dat een paar nieuwe krukken evenveel kost en ook nog in een kleur en model naar keuze te bestellen is. Met dit uitgebreide assortiment spreken we met Krukkenexpert.nl dan ook een jongere doelgroep aan dan met Hulpplus.nl. Ook willen klanten snel vinden waar ze naar zoeken. Eerder verkochten wij de krukken via Hulpplus.nl maar voor veel klanten waren ze door het grote aanbod op deze site lastiger te vinden. Met het maken van verschillende webwinkels kunnen we verschillende doelgroepen bedienen met dezelfde producten.”

Verkoopstijging van 200%
Om de naamsbekendheid van Krukkenexpert.nl te vergroten en nieuwe klanten te werven adverteert Meloen voornamelijk op Marktplaats, via Admarkt. “Ook adverteer ik wel in de uitgaves van
bijvoorbeeld het Reumafonds, maar die advertenties spits ik dan toe op specifieke aandoeningen. Voor de rest zet ik eigenlijk alleen maar Admarkt in. Andere advertentiesites heb ik wel geprobeerd maar deze leveren nauwelijks respons op. Met Admarkt hebben we in de eerste twee maanden van 2013 al een verkoopstijging van ruim 200% gerealiseerd ten opzichte van 2012. Natuurlijk komt dit ook door de veranderingen in de zorgverzekering, maar ik weet zeker dat zonder Marktplaats klanten ons minder goed zouden kunnen vinden. ”

Glitterkrukken
Met het verdwijnen van de krukken uit het basispakket werden ook andere ondernemers wakker. Door zich op opvallende wijze te onderscheiden weet Meloen de concurrentie voor te blijven. “Als teaser zijn we begonnen met de mogelijkheid tot het customizen van de krukken, met bijvoorbeeld glitters. Hier blijkt nog best veel vraag naar te zijn We krijgen dagelijks berichten van klanten die blij zijn met hun kleurrijke krukken, goede kwaliteit en snelle levering. De naamsbekendheid van onze site is door Marktplaats enorm gestegen en daardoor weten ook zorginstellingen ons nu te vinden. 2013 wordt voor ons een spannend jaar!