Moeders shoppen liever voor kinderen dan voor zichzelf

Modesite Hippas breidt uit: ook voor baby’s en kinderen

Amsterdam, 18 augustus 2010 - 

Nederlandse moeders zoeken liever kleding uit voor hun kinderen dan voor zichzelf of hun partner. Daarnaast trekken zij vaker de portemonnee voor een outfit voor hun dochters dan voor hun zoons. Dat blijkt uit onderzoek van Hippas, een website voor modeliefhebbers, waaraan in totaal 1336 respondenten hebben meegedaan.

 Vanaf vandaag kunnen moeders niet alleen voor exclusieve en unieke mode voor zichzelf terecht op Hippas, maar ook voor unieke kleding voor hun kinderen. Naar aanleiding van de vele verzoeken van gebruikers, biedt Hippas nu ook de mogelijkheid om unieke baby- en kinderkleding te kopen en verkopen.

Besparen op een avondje uit
Zeven op de tien moeders koopt het liefst kleding voor de kinderen, zo blijkt uit onderzoek van Hippas. De helft van de moeders bespaart zelfs op uitgaven voor zichzelf om zo de kinderen mooie kleding te kunnen geven. Voor bijna een derde is het avondje uit de beste kostenpost om op te besparen.

Moeders geven meer uit aan dochters dan aan zoons
Andere opvallende uitkomst uit het onderzoek: ruim de helft van de moeders vindt dat meisjes meer kleding nodig hebben dan jongens. Moeders geven dan ook meer geld uit aan kleding voor hun dochters. Ruim 60 procent besteedt meer dan 50 euro per maand aan meisjeskleding. Bij het kopen van kinderkleding doen moeders aanzienlijk minder miskopen dan wanneer zij kleding voor zichzelf kopen. Gaan ze toch een keer de mist in bij het kopen van kleding voor de kinderen, dan gaat het in de helft van de miskopen om de verkeerde maat.