MamaLoes & Kids succesvolste online onderneming

Amsterdam, 22 maart 2011 - 

Babysjop MamaLoes & Kids is de winnaar van de Gouden Admarkt Topaward 2011. Deze onderscheiding wordt jaarlijks door Marktplaats toegekend aan de ondernemer die zijn of haar zakelijke succes wist te vergroten door effectief online te adverteren en ondernemen. Eigenaar Loes de Volder van MamaLoes & Kids ontvangt de Admarkt Topaward. De argumentatie van de jury: deze 37-jarige moeder van vijf kinderen is er in een jaar tijd in geslaagd om zonder noemenswaardig startkapitaal een zeer succesvolle webwinkel in babyspullen te realiseren. Daarbij heeft ze de advertentiemogelijkheden van Marktplaats slim en creatief ingezet.

 

Met de Admarkt Topawards wil Marktplaats online ondernemerschap in Nederland stimuleren. Succes is als het gaat om de Topawards een breed begrip: Marktplaats kijkt niet alleen naar klinkende omzetcijfers en forse winsten, maar ook naar originele concepten met kleinere budgetten.

 

Startkapitaal € 5.000

Mamaloes & Kids startte in 2009 als eenmansbedrijf. De winkel en webshop in nieuwe en gebruikte babyspullen startte zonder lening, met een startkapitaal van € 5.000. Inmiddels is MamaLoes & Kids uitgegroeid tot een succesvol bedrijf met ruim een half miljoen euro omzet per jaar, werkt naast Loes inmiddels ook haar man fulltime in de zaak en is eigenaar Loes druk bezig met verdere uitbreiding. Naast de Gouden Topaward ontvangt MamaLoes & Kids een advertentiecampagne ter waarde van € 5.000 op Marktplaats.

 

6% MKB-omzet via Marktplaats
Juist kleine zelfstandigen als MamaLoes & Kids kunnen profiteren van slim adverteren en handelen op Marktplaats, blijkt uit recent onderzoek van Blauw Research. Dat toonde onlangs aan dat 6% van de omzet van het Nederlandse MKB te herleiden is tot activiteiten op en via Marktplaats. “Niet alleen grote bedrijven vergroten hun omzet via Marktplaats, ook kleine zelfstandigen als Loes maken heel effectief gebruik van het bereik van onze site”, verklaart Annemarie Buitelaar (Hoofd Marktplaats Admarkt). “Zij is een voorbeeld van de Nederlandse handelsgeest en de terechte winnaar van deze prijs.”

 

Goud, zilver, brons

Na het goud voor MamaLoes & Kids, gaat het zilver dit jaar naar Rolluikentekoop.nl, online handelaar in rolluiken, garagedeuren en zonweringen. Brons is er voor Boomkwekerij en Groenbedrijf De Fruittuin, dat via internet onder meer fruitbomen aan de man brengt.

 

Jong Talent Topaward

Dat je nooit te jong of te oud bent voor ondernemerschap bewijzen de deelnemers aan de competitie om de Topawards die in leeftijd variëren van 15 tot 63 jaar. De 25-jarige eigenaresse van Hippelaptophoezen.nl wint dit jaar de Jong Talent Topaward. Daarnaast ontvangen nog acht ondernemers de Topaward binnen de categorie waarin zij actief zijn: Huis en Inrichting, Sport en Fitness, Tuin en Terras, Doe-Het-Zelf en Verbouw, Kinderen en Baby’s, Muziek en Instrumenten, Dameskleding, Vakantie. De prijzen worden uitgereikt in de week van 22 maart. Marktplaats reist dan met de speciale Marktplaatscamper door Nederland en reikt de Admarkt Topawards persoonlijk uit.

 

Kijk op www.admarkt.nl/topawards voor een overzicht van de winnaars.