Marktplaats plaatst klussen centraal

Amsterdam, 14 april 2011 - 

Marktplaats plaatst vanaf vandaag klussen centraal. Nederlanders die een grote of een kleine klus willen laten uitvoeren, kunnen voortaan makkelijk, snel en gratis een omschrijving van hun klus online plaatsen. Vervolgens kunnen vakmensen eenvoudig reageren op de opdracht. De plaatser van de klus heeft zo direct inzichtelijk bij wie hij terecht kan, wat een scherpe prijs is voor de uitvoering van de opdracht en hoe de vakmensen worden beoordeeld door andere consumenten.

Olivier van Duijn, directeur Marktplaats: “Met de introductie van dit nieuwe model maakt Marktplaats klussen makkelijk, van het schilderen van een tuinhek tot het vervangen van een dak. Door het plaatsen van opdrachten te combineren met het enorme bereik en aanbod van Marktplaats, is de consument in drie simpele stappen klaar met klussen: plaats een klus, ontvang biedingen en kies een vakman.”

Inmiddels zijn de eerste honderden klussen al geplaatst, uiteenlopend van iemand die de distributieriem van zijn auto wil laten vervangen, tot een opdrachtgever die een vakman zoekt die in staat is een heuse vuurwerkbunker te bouwen.

Vakmensen en andere dienstenaanbieders kunnen na het aanschaffen van reactie-tegoed een bod uitbrengen op een klus of direct via e-mail in contact treden met de opdrachtgever. Voor de consument is deze nieuwe dienst gratis te gebruiken.

Marktplaats introduceert de komst van Klussen met de grootscheepse consumentencampagne “Win een Klusser”, waarbij mensen die hun klus plaatsen op Marktplaats kans maken deze te winnen. Ook op facebook.com/marktplaats start een aparte “Win een Klusser”-campagne, waarbij mensen die hun klus delen met hun vrienden, kans maken op het winnen van hun klus.