Half miljard advertenties voor Marktplaats

Amsterdam, 13 september 2011 - 

Marktplaats.nl heeft de 500 miljoenste advertentie in zijn bestaan genoteerd. Hiermee is het aantal advertenties dat sinds de start in 1999 op de handelssite is geplaatst in de afgelopen 2,5 jaar verdubbeld: in maart 2009 (bijna tien jaar na de introductie van de site) noteerde Marktplaats.nl de 250 miljoenste advertentie. De 500 miljoenste advertentie, een op afstand bestuurbaar modelvliegtuig, is geplaatst door adverteerder uit Heerlen. Marktplaats viert de mijlpaal door een reusachtige taart te bakken, bestaande uit door Marktplaats-gebruikers geleverde ingredienten. De taart wordt gebakken door leerlingkoks van het ROC in Amsterdam. Op 28 september wordt de taart in Amsterdam op een nog geheime locatie aangesneden.

 

Marktplaats is al jaren een van de populairste sites van Nederland. Met ruim 6,5 miljoen unieke bezoekers per maand worden er per dag rond de 300.000 nieuwe advertenties geplaatst. Dit komt neer op ruim drie nieuwe advertenties per seconde. Uit recent onderzoek van Redshift Research blijkt dat Nederland hiermee het bedrijvigste handelsvolk ter wereld is. Gemiddeld plaatsen Nederlanders per jaar bijna zes advertenties per persoon op Marktplaats.

 

Samen vieren

Met de enorme Marktplaats-taart, wil de site de gebruikers bedanken en samen met hen de 500 miljoenste advertentie vieren. Via de speciale actiepagina www.500miljoenadvertenties.nl kunnen gebruikers zich aanmelden om de benodigde ingrediënten te leveren. “Marktplaats is grootgemaakt door en voor de gebruikers van de site. Daarom willen we deze mijlpaal met hen vieren door samen een enorme taart te bakken en deze uit te delen door het hele land”, vertelt Olivier van Duijn (directeur Marktplaats). Na de feestelijke onthulling en het aansnijden wordt de taart in stukken verdeeld en onder meer in Groningen, Utrecht, Arnhem en Breda uitgedeeld.

 

Persoonlijke verhalen

Om de feestelijkheden een persoonlijke tint te geven, nodigt Marktplaats zijn gebruikers uit om op de actiepagina persoonlijke ervaringen en verhalen te plaatsen. Dat gebeurt onder de kop ‘’Mooie verhalen’.