Marktplaats start nieuwe autocampagne

Amsterdam, 29 september 2011 - 

Marktplaats, de meest bezochte autosite van Nederland, start vandaag met een nieuwe campagne. Deze campagne is onderdeel van een langdurige communicatiestrategie en crossmediale campagne om de aandacht voor kopen en verkopen van auto’s op Marktplaats verder te vergroten. Voor deze campagne gaat Marktplaats een samenwerking aan met het crossmedia reclame- en internetbureau Saatchi & Saatchi | Leo Burnett, dat onder andere werkt voor Fiat, Lancia en Jeep.

Remco Armee, Hoofd Automotive van Marktplaats: “Marktplaats is, met ruim 1 miljoen unieke bezoekers per maand (STIR meting), de meest bezochte autowebsite van Nederland. Met deze nieuwe communicatiestrategie gaan we deze sterke positie verder uitbouwen, met name wat betreft het aanbod van dealers en auto’s met garantie”.

De communicatiestrategie zal zich zowel op kopers als verkopers van auto’s richten en zal een breed scala aan communicatiemiddelen bestrijken zoals TV, PR, Social Media, on- en offline communicatie en radio. In de campagne zal onder andere naar voren komen dat je op Marktplaats iedere dag het meest verse en meest gevarieerde aanbod aan auto’s vindt inclusief auto’s met garantie.

Over Marktplaats Auto’s
Met ruim 1 miljoen unieke bezoekers per maand in de groep Auto’s is Marktplaats dé autosite met het hoogste bezoekersaantal van Nederland. Per dag worden er meer dan 7.000 advertenties van zowel particulieren als autobedrijven in deze groep geplaatst. Marktplaats voegt aan deze advertenties gratis extra informatie toe over de auto’s, samen met de online tips en checklist om de aan- of verkoop van een occasion nog eenvoudiger te maken, is Marktplaats dé plaats voor een succesvolle koop of verkoop van een betrouwbare occasion, met of zonder garantie. Marktplaats maakt sinds november 2004 onderdeel uit van eBay en is gevestigd in Amsterdam. Kijk voor meer informatie op www.marktplaats.nl.