Marktplaats stimuleert online ondernemerschap met Topawards 2013

Meubelwebshop TBLS uit Gorinchem is landelijke winnaar

17 april 2013 - 

Meubelwebshop TBLS uit Gorinchem is de winnaar van de Gouden Admarkt Topaward 2013. Deze onderscheiding wordt jaarlijks door Marktplaats Zakelijk toegekend aan de ondernemer die zijn of haar zakelijke succes weet te vergroten door effectief online te adverteren en ondernemen. TBLS-eigenaar Bart Bockweg wist binnen een jaar, door het slim inzetten van advertentiemogelijkheden op Marktplaats, zijn bedrijf van een zolderkamer naar een winkelpand van 1800m2 te laten groeien. Marktplaats Zakelijk reikt dit jaar de Admarkt Topawards voor de vierde keer uit in de categorieën Goud, Zilver, Brons en Jong.

Bockweg – van origine producent van massief houten meubelen voor grote winkelbedrijven – bleef eind 2011 door het faillissement van een klant plotseling met een grote partij kloostertafels zitten. Tot zijn verbazing verkocht hij zelf de gehele voorraad binnen een mum van tijd via Marktplaats. Amper een jaar later heeft Bockweg met webshop TBLS.nl een succesvolle, winstgevende onderneming en is hij ook actief in België en Duitsland.

Van domper naar droom
Bockweg: “Met een simpele Admarkt Topadvertentie in de rubriek Huis en Inrichting zijn we binnen een jaar gegroeid naar een goedlopend bedrijf met meerdere webshops in verschillende landen. Een droom die is ontstaan uit een domper. Eind 2011 zijn we met niets begonnen en zijn onze omzetten blijven stijgen. En dat in een markt die volgens de kenners helemaal op slot zit. Maar wij weten wel beter.”

Binnenkort start Bockweg met een nieuw initiatief: het Woon Experience Centre in Gorinchem, waar woonwebwinkels hun producten rechtstreeks aan de klant kunnen aanbieden.

Naast de Gouden Topaward ontvangt TBLS een advertentiecampagne ter waarde van € 5.000 op Marktplaats.

Goud, zilver en brons
Met de Admarkt Topawards wil Marktplaats Zakelijk online ondernemerschap in Nederland stimuleren. Succes is daarbij een breed begrip: Marktplaats Zakelijk kijkt niet alleen naar klinkende omzetcijfers en gezonde winsten, maar ook naar originele concepten met kleinere budgetten.

Naast het goud voor TBLS, gaat de Zilveren Admarkt Topaward dit jaar naar A2Koi in Kerkdriel, een bedrijf dat zich richt op de houders van Japanse Koi-karpers. Mede dankzij Marktplaats Zakelijk is dit bedrijf uitgegroeid tot hét adres voor de ruim 150.000 Koi-liefhebbers in Nederland. Brons is er voor Sanders Fourage uit Reusel, het levende bewijs dat ook de traditionele fouragehandel –ruwvoeders en strooisels als stro, hooi en kuilgras- een succesvolle stap naar online ondernemen kan maken.

Twee Jonge Ondernemer Topawards
Net als in 2012 springen twee jonge, enthousiaste internetondernemers eruit. Twintigers Burak Ayar van Dr.Phone en Thomas Janssen van Kingparts.nl mogen dit jaar de Jonge Ondernemer Topaward 2013 in ontvangst nemen. Ayar startte Dr.Phone als een project voor zijn studie. Met Dr.Phone verkoopt hij onderdelen, accessoires en gadgets voor mobiele telefoons en realiseerde hij met adverteren op Marktplaats een verkooptoename van 300 procent. Janssen verkoopt met Kingparts.nl scooteronderdelen online. Maar liefst 40 procent van de bestellingen op deze site komen binnen via Marktplaats. Janssen ontdekte door het succes van zijn webwinkel zijn passie voor ondernemen.

“De Admarkt Topawards reiken we dit jaar voor de vierde keer uit en aan het groeiend aantal inzendingen kunnen we zien dat online ondernemen echt een vlucht neemt in Nederland. Het is een feest om al deze enthousiaste, inspirerende en soms zelfs ontroerende verhalen te lezen. Alle inzenders hebben van hun passie hun werk weten te maken en zijn verbaasd over hun succes in crisistijd ”, vertelt Annemarie Buitelaar, Hoofd MKB van Marktplaats Zakelijk. “Deze verhalen laten zien dat zakelijk succes begint op Marktplaats.”