Marktplaats Zakelijk breidt Private Exchange uit met Rich Media

Amsterdam, 18 juni 2013 - 

Adverteerders op Marktplaats kunnen nu ook met Rich Media de aandacht trekken van een koopgericht miljoenenpubliek via de Marktplaats Exchange. KPN is de eerste adverteerder die met de Private Exchange een premium-campagne start. Door deze plekken geautomatiseerd beschikbaar te stellen, vergroot Marktplaats het effect van haar intentie-moment; het moment zeer dicht op de aankoop. Dankzij Real Time Bidding (RTB) is de adverteerder verzekerd van efficiënte en doelgerichte media-inkoop.

Door de veranderende customer journey is communicatie aan het eind van het koopproces vaak effectiever, omdat consumenten een continu wisselende voorkeursset aan merken in het hoofd hebben en pas op het laatste moment beslissen. Handelssites spelen nu een belangrijke rol om consumenten in de laatste fases van het koopproces te bereiken. Het toevoegen van Rich Media aan de Private Exchange betekent dan ook een belangrijke stap in het effectiever communiceren op het moment dat de consument het beste te beïnvloeden is.

We kijken continu naar nieuwe manieren om onze adverteerders te helpen hun boodschap onder de aandacht te brengen bij een relevant, koopgericht publiek. Door het uitbreiden van de exchange met Rich Media wordt het mogelijk voor adverteerders om efficiënter in te kopen binnen de vertrouwde intentie-omgeving van Marktplaats en hiermee een verhoogde impact te realiseren,” aldus Joep Hutschemakers, hoofd Media & Partnerships Markplaats Zakelijk.

Rich Media binnen een koopgerichte omgeving door KPN
KPN heeft in samenwerking met Pervorm de primeur met de eerste Rich Media-campagne op Marktplaats via de exchange. Dankzij de Private Exchange van Marktplaats zijn adverteerders als KPN er zeker van dat de Rich Media-uitingen worden getoond in een umfeld waar bezoekers continu in een koopmodus zitten.

Pieter Meijer, CEO van Pervorm: “Het automatisch beschikbaar stellen van Rich Media door Marktplaats is een goede en logische ontwikkeling. Het maakt het makkelijker en effectiever om de media-inzet te optimaliseren. Het blijft daarbij cruciaal om niet te focussen op features zoals Rich Media, maar holistisch naar de totale inzet te blijven kijken. Door steeds meer van haar aanbod op verschillende wijze beschikbaar te stellen, geeft Marktplaats aan dit belang te ondersteunen”

Media

 

 

 

 

 


Over Marktplaats Zakelijk

Marktplaats geneert met 6,5 miljoen unieke koopgerichte bezoekers per maand een enorme hoeveelheid intentiedata. Het team van Marktplaats Zakelijk verkrijgt uit deze data kennis over het online aankoopproces, waarmee zij marketeers adviseren in het opzetten van de meest effectieve communicatieprogramma’s.

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie over de Private Exchange kunt u contact opnemen met:

Fleishman Hillard
Lianne van Vliet
Tel: 020-4065930
E: lianne.vanvliet@fleishman.com