Rozenkelim.nl uit Overveen wint Gouden Admarkt Topaward van Marktplaats Zakelijk

Van souvenir naar onderneming: traditionele vloerkleden blijken gat in de markt

Amsterdam, 10 april 2014 - 

Webwinkel in oosterse vloerkleden Rozenkelim.nl uit Overveen is vandaag onderscheiden met de Gouden Admarkt Topaward van Marktplaats Zakelijk. Deze awards reikt Marktplaats Zakelijk jaarlijks uit aan ondernemers die hun zakelijke succes weten te vergroten door effectief online te adverteren en ondernemen. Rozenkelim-eigenaar Jeroen Slokker wist zijn bedrijf binnen een paar jaar, door het vroeg herkennen van trends en het snel vergroten van zijn naamsbekendheid via Marktplaats, volledig te veranderen. Het bedrijf ontwikkelde zich van vijf kleden op een zolderkamer naar een grote showroom van ruim 100m2 met klanten uit het hele land. Rozenkelim.nl bewijst hiermee dat e-tailers in een nichemarkt veel succes kunnen behalen.

Ontstaansgeschiedenis Rozenkelim.nl
Rozenkelim.nl is in 2011 ontstaan toen Slokker en zijn vrouw vijf traditionele vloerkleden meenamen van een vakantie in Turkije en deze verkochten via Marktplaats. Niet lang daarna verkocht Slokker vanuit zijn zolderkamer kelims in alle maten en kleurstellingen. Met twee fulltime-banen en drie kleine kinderen werd het de familie Slokker teveel om alle orders in de avonduren af te handelen. Sinds begin 2013 richt Slokker zich daarom volledig op Rozenkelim.nl. De zolderkamer is nu een showroom van 100m2 aan de Bloemendaalseweg in Overveen. Daarnaast is het assortiment de afgelopen jaren uitgebreid met andere kleden, zoals de momenteel populaire recoloured kleden en poefen. De volgende stap is waarschijnlijk snel een personeelsuitbreiding.

Vrijblijvend thuis proberen
De kleurrijke vloerkleden zijn een regelrechte woontrend. Slokker heeft daarom meer concurrentie dan voorheen, onder meer van de grote woonwarenhuizen. Slokker: “Omdat wij echt gespecialiseerd zijn in de kleden is ons assortiment veel groter en voordeliger. Maar het belangrijkste is misschien nog wel de uitgebreide service die wij bieden. Wat onze klanten zeer waarderen is het feit dat ze een kleed vrijblijvend thuis mogen proberen. Niet goed is geld terug. Daarmee nemen wij heel wat twijfel bij potentiële klanten weg. Via het web of in de showroom is het toch lastig inschatten of een kleed bij de rest van je inrichting past, zoiets zie je pas thuis.”

Douwe Verberne, Hoofd MKB van Marktplaats Zakelijk: “De Admarkt Topawards reiken we dit jaar voor de vijfde keer uit. Aan het groeiend aantal inzendingen en de professionaliteit van deze bedrijven kunnen we zien dat online ondernemen in Nederland volwassen is geworden. Het is een feest om al deze enthousiaste, inspirerende en soms zelfs ontroerende verhalen te lezen. Zo ook het verhaal van Rozenkelim.nl. Zij laten zien dat met inventiviteit, creativiteit, kwaliteit en oog voor de klant veel te bereiken is, ook in deze tijd. Zeker in een nichemarkt. Daarbij is het leuk om te zien dat zij aan de wieg van een nieuwe woontrend hebben gestaan.”

Prijzen en andere winnaars
Naast de Gouden Topaward ontvangt Rozenkelim een advertentiecampagne ter waarde van € 5.000 op Marktplaats. De Zilveren Admarkt Topaward gaat dit jaar naar Buitenkado.nl uit Heesch. Brons is er voor Zwaartafelen.nl uit Amersfoort.

Over Admarkt
Admarkt is het cost-per-click advertentieprogramma van Marktplaats Zakelijk. Met Admarkt Topadvertenties kunnen verkopers productspecifiek adverteren, bovenaan de advertentielijst, binnen een relevante rubriek op Marktplaats. Cost-per-click betekent dat er alleen betaald wordt als er daadwerkelijk op de advertentie wordt geklikt. Maandelijks ontvangt Marktplaats ruim 6,5 miljoen unieke bezoekers. Ruim 40 procent van de bezoekers zoekt naar nieuwe producten. Admarkt Topadvertenties zijn uitermate geschikt om kwalitatieve leads onder het koopgerichte miljoenenpubliek van Marktplaats te genereren.