Rozenkelim.nl wint Gouden Admarkt Topaward van Marktplaats Zakelijk

Van souvenir naar onderneming: traditionele vloerkleden blijken gat in de markt

Amsterdam, 10 april 2014 - 

Rozenkelim.nl, webwinkel in oosterse vloerkleden, is vandaag onderscheiden met de Gouden Admarkt Topaward van Marktplaats Zakelijk. Rozenkelim-eigenaar Jeroen Slokker wist binnen drie jaar, door het vroeg herkennen van trends en het snel vergroten van zijn naamsbekendheid via Marktplaats, zijn bedrijf te volledig te veranderen. Zijn bedrijf ontwikkelde zich van vijf kleden op een zolderkamer naar een grote showroom van ruim 100m2 met klanten uit het hele land. Rozenkelim.nl bewijst hiermee dat e-tailers met een specialisatie in een nichemarkt veel succes kunnen behalen, omdat grote webwinkels deze nicheproducten vaak niet of minder uitgebreid in hun assortiment opnemen. Marktplaats Zakelijk reikt de Admarkt Topawards jaarlijks uit aan ondernemers die hun zakelijke succes weten te vergroten door effectief online te adverteren en ondernemen. Rozenkelim.nl ontving de award vandaag tijdens een feestelijke uitreiking in Amsterdam.

Marktplaats stimuleert online ondernemerschap
Met de Admarkt Topawards wil Marktplaats Zakelijk online ondernemerschap in Nederland stimuleren. Succes is daarbij een breed begrip: Marktplaats Zakelijk kijkt niet alleen naar klinkende omzetcijfers en bijbehorende winsten, maar ook naar originele concepten met kleinere budgetten, zoals Rozenkelim.nl. Het bedrijf is in 2011 ontstaan toen Slokker en zijn vrouw vijf traditionele vloerkleden meenamen van een vakantie in Turkije en deze verkochten via Marktplaats. Niet lang daarna verkocht Slokker vanuit zijn zolder kelims in alle maten en kleurstellingen. De zolderkamer is inmiddels uitgegroeid tot een showroom van 100m2 in Overveen, die naast klanten uit het hele land ook vaak stylistes van de bekende woonbladen verwelkomt.

Douwe Verberne, Hoofd MKB van Marktplaats Zakelijk: “De Admarkt Topawards reiken we dit jaar voor de vijfde keer uit. Aan het groeiend aantal inzendingen en de professionaliteit van deze bedrijven kunnen we zien dat online ondernemen in Nederland volwassen is geworden. Het is een feest om al deze enthousiaste, inspirerende en soms zelfs ontroerende verhalen te lezen. Alle inzenders hebben van hun passie hun werk weten te maken en laten zien dat met inventiviteit, creativiteit, kwaliteit en oog voor de klant veel te bereiken is, ook in deze tijd. De verhalen laten tevens zien dat veel zakelijk succes begint op Marktplaats. Rozenkelim.nl onderscheidt zich door een grote servicegerichtheid naar de klant, die zelfs vrijblijvend de kleden thuis mag proberen. Daarnaast zorgt de specialisatie in een nichemarkt ervoor dat het aanbod van Rozenkelim.nl groter, diverser en goedkoper is dan dat van de grotere retailers, waarmee zij hun positie in de markt weten te versterken. ”

Goud, zilver en brons
Naast de Gouden Topaward ontvangt Rozenkelim een advertentiecampagne ter waarde van € 5.000 op Marktplaats. De Zilveren Admarkt Topaward gaat dit jaar naar Buitenkado.nl uit Heesch. Eigenaar Peter van Rossem verkoopt met zijn webwinkel alles voor tuin en terras, zoals tuinmeubelen, barbecues en trampolines. Ondanks de overvolle markt in dit segment weet van Rossem hier een indrukwekkend resultaat te behalen. Bijzonder is dat van Rossem op vijftigjarige leeftijd een dergelijk bedrijf neer heeft weten te zetten. Brons is er voor Zwaartafelen.nl uit Amersfoort. Mede-eigenaar Frank van Reij weet zich –samen met compagnons Martijn Reddering en Christian Gilles- in de volle markt van stoer houten meubilair te onderscheiden met bijzondere productlijnen met een geheel eigen gezicht: stoer, groot en zwaar.

Inspirerende Jonge Ondernemers
Dit jaar ontving Marktplaats ook weer bijzondere verhalen van jonge, enthousiaste e-tailers. Twintigers Stan Verhoeven van bedsupply.nl en Matthijs de Vaan van Estunt.nl namen dit jaar de Jonge Ondernemer Topaward 2014 in ontvangst. Verberne van Marktplaats Zakelijk: “Bedsupply.nl verkoopt beddengoed online en is een meer dan volwassen onderneming met drie jonge eigenaren en vijfentwintig personeelsleden, allen onder de dertig jaar. Zij winnen weliswaar de Jonge Ondernemer Topaward, maar zijn al doorgewinterde ondernemers. Met deze award willen wij hen onderscheiden, omdat zij staan voor een nieuwe generatie van jonge ondernemers die de kansen die commerce bieden als geen ander weten om te zetten tot succesvolle bedrijven.”

Matthijs de Vaan van Estunt is een typische starter. Zijn online winkel in tweedehands elektronica bestaat nog geen jaar. Hij wint de Jonge Ondernemer Topaward als aanmoedigingsprijs, omdat hij in korte tijd, naast zijn studie, al een indrukwekkende start met zijn webwinkel heeft weten te maken.

Over Admarkt
Admarkt is het cost-per-click advertentieprogramma van Marktplaats Zakelijk. Met Admarkt Topadvertenties kunnen verkopers productspecifiek adverteren, bovenaan de advertentielijst, binnen een relevante rubriek op Marktplaats. Cost-per-click betekent dat er alleen betaald wordt als er daadwerkelijk op de advertentie wordt geklikt. Maandelijks ontvangt Marktplaats ruim 6 miljoen unieke bezoekers. Ruim 40% van de bezoekers zoekt naar nieuwe producten. Admarkt Topadvertenties zijn uitermate geschikt om kwalitatieve leads onder het koopgerichte miljoenenpubliek van Marktplaats te genereren. Kijk voor meer informatie op www.admarkt.nl.