Amsterdam, 14 april 2025 – Marktplaats lanceert een nieuwe campagne die consumenten aanmoedigt om ongebruikte spullen te verkopen en geld te verdienen om hun dromen te realiseren. De campagne, getiteld ‘Verkoop wat je hebt, krijg wat je wil’, legt de nadruk op de voordelen van het verkopen van je overtollige bezittingen om het geld te gebruiken voor dingen die echt belangrijk voor je zijn. De campagne is vanaf vandaag te zien via onder andere tv, radio, social media, DOOH en andere kanalen.
Iedereen heeft dromen – groot of klein. Marktplaats laat zien dat die dichterbij zijn dan je denkt. Wat jij niet meer gebruikt, kan voor een ander van waarde zijn. Door je overtollige spullen te verkopen, verdien je geld om te investeren in je passies, wensen of plannen. Marktplaats biedt daarbij een laagdrempelig, toegankelijk platform om deze stap eenvoudig te zetten.
De campagne draait om authentieke verhalen van Marktplaats-gebruikers. Van het boeken van een droomreis tot het kopen van een lang gekoesterde gadget: de campagne toont hoe mensen met de verkoop van hun spullen hun doelen bereiken. De commercial toont de ervaring van gebruikers in twee fasen: eerst hoe zij gemakkelijk hun spullen verkopen en daarna wat ze hebben bereikt of gekocht met de opbrengst. Deze oprechte verhalen, vastgelegd in zelfgemaakte video’s, versterken de boodschap: ‘Verkoop wat je hebt, krijg wat je wil’.
Valerie Heeremans-Niedersüß, Chief Marketing Officer bij Marktplaats: “In deze tijd, waarin alles steeds duurder wordt, willen we mensen laten zien dat ze veel potentieel in huis hebben. Spullen die ze niet meer gebruiken, kunnen hen helpen om wat extra geld te verdienen en ruimte te creëren voor wat echt belangrijk voor ze is. Marktplaats biedt het ideale platform om dit snel en eenvoudig te doen.. we bieden niet alleen een kans om gemakkelijk spullen van anderen te kopen, maar ook om je eigen spullen te verkopen en zo wat extra geld te verdienen. We zijn er trots op een platform te bieden dat dit mogelijk maakt, en we geloven dat veel mensen verrast zullen zijn hoeveel ze kunnen bereiken met wat ze al hebben.”
De campagne is vanaf 12 april te zien op verschillende kanalen, waaronder tv, YouTube, DOOH, social media en display. Aanvullend zijn er een perstraject en influencersamenwerkingen. Bezoek de campagnepagina hier.
Bekijk de campagnevideo hier: https://www.youtube.com/watch?v=jVnDbUnim-o
Credits
Marktplaats: Grietje Suijkerbuijk, Marie Lootvoet, Anna Bressers, Maaike Veeling & Eveline Eberhardt
Creatief Bureau: Happiness Amsterdam
Productie: Polak Film
Regie: Tom Rijpert
Media: Mediacom
Digital media: Maxlead
PR: TEAM LEWIS