Kindermeubelwebshop Zomerzoen is de winnaar van de Gouden Admarkt Topaward 2012. Deze onderscheiding wordt jaarlijks door Marktplaats toegekend aan de ondernemer die zijn of haar zakelijke succes wist te vergroten door effectief online te adverteren en ondernemen. Eigenaar Angeliek Nelissen van Zomerzoen ontvangt de Gouden Admarkt Topaward. De jury was onder de indruk van de ondernemerskwaliteiten van Angeliek Nelissen. Zij heeft Zomerzoen door het slim inzetten van online adverteren op Marktplaats in een tijdsbestek van een jaar echt kunnen laten groeien, met zelfs verkopen over de grens. De omzet van Zomerzoen is hiermee in 2011 verdubbeld ten opzichte van 2010.
Met de Admarkt Topawards wil Marktplaats Zakelijk online ondernemerschap in Nederland stimuleren. Succes is voor Admarkt Topawards een breed begrip: Marktplaats Zakelijk kijkt niet alleen naar klinkende omzetcijfers en gezonde winsten, maar ook naar originele concepten met kleinere budgetten.
Schets Pipowagen leidt naar succesvolle business
Acht jaar geleden is Angeliek Nelissen begonnen met haar ondernemerschap, in eerste instantie met naamborden en naamstickers voor de muren van de kinderkamer. Wat zo’n drie jaar geleden tijdens haar tweede zwangerschap begon met een schets van een pipowagen, is inmiddels een jaarlijkse collectie kindermeubelen. Sinds haar zelfontworpen pipowagen begin 2010 op de markt is, heeft de onderneming een grote vlucht genomen. Inmiddels worden voorbereidingen getroffen voor een nieuw te bouwen bedrijfspand dat in oppervlakte tien keer groter is dan de huidige showroom en ruimte heeft voor 22 compleet ingerichte kinderkamers en een kabouterbos. Naast de Gouden Topaward ontvangt Zomerzoen een advertentiecampagne ter waarde van € 5.000 op Marktplaats.
“Ik ben heel trots op deze erkenning van Marktplaats Zakelijk. Als enthousiaste ondernemer werk ik hard met mijn team van vijf mensen aan het succes van Zomerzoen”, vertelt Angeliek Nelissen. “Het bedrag kunnen we goed gebruiken om onze nieuwe showroom te promoten zodra deze af is.”
Goud, zilver en brons
Naast het goud voor Zomerzoen, gaat de Zilveren Admarkt Topaward dit jaar naar DroomKroonluchter.nl, gespecialiseerd in de verkoop van nieuwe kroonluchters. Mede dankzij Marktplaats Zakelijk kan deze webshop in verlichting sneller investeren dan gepland. Brons is er voor caravanbedrijf Theo Stet die caravans verkoopt vanuit Heerhugowaard en door online adverteren nu heel Nederland tot zijn afzetmarkt mag rekenen. Daarnaast ontvangen nog elf ondernemers een Topaward binnen de categorie waarin zij actief zijn.
Twee Jong Talent Topawards – zakelijk succes tussen de schoollessen door
Jong ondernemerstalent is dit jaar apart bekeken. Dit jaar zijn er maar liefst twee enthousiaste internetondernemers, die de Jong Talent Topaward 2012 in ontvangst mogen nemen. Sander Berendsen (18 jaar) en Edwin de Jong (19 jaar) startten beiden al tijdens hun schoolperiode een inmiddels succesvolle webshop. Sander Berendsen verkoopt via SB Supply Europe Apple accessoires en is uitgegroeid tot een professionele speler. Edwin de Jong heeft met FietsUniek een sterk concept neergezet en verkoopt maandelijks meer dan 100 fietsen in zijn internetwinkel.
“We reiken nu voor het derde jaar de Admarkt Topawards uit en we zijn onder de indruk van de inzendingen”, vertelt Annemarie Buitelaar, Hoofd Admarkt. “De succesverhalen laten zien dat voor een startende ondernemer Admarkt het eerste zou moeten zijn waar het marketingbudget aan uit wordt gegeven.”
Fotobijschrift: Angeliek Nelissen (l) van Zomerzoen.nl ontvangt de Gouden Topaward van Anna van Nes, Marketeer Admarkt bij Marktplaats. De Admarkt Topaward wordt jaarlijks door Marktplaats Zakelijk toegekend aan ondernemers die hun zakelijke succes wisten te vergroten door effectief online adverteren en ondernemen op Marktplaats. De jury was onder de indruk van de ondernemerskwaliteiten van Angeliek Nelissen en de groei die Zomerzoen.nl doormaakte door online te adverteren: pipowagen begin van goedlopende business kindermeubelen.